Thriller psychologiczny produkcji francusko-hiszpańsko-niemieckiej zabiera nas w najbardziej czarne zakątki duszy. Akcja toczy się wolno, aż wreszcie jesteśmy w punkcie, w którym robi się intensywnie. Obraz ukazuje niszczycielską siłę perfekcjonizmu i osiągania go za wszelką cenę. Już na początku produkcji, bohater uzmysławia widza, że: „Doskonałość osiąga się nie wtedy, gdy nie można już nic dodać, lecz wtedy, gdy nie można nic odjąć”.
Mężczyzna jest uznanym architektem, właśnie głosił wykład na konferencji w Paryżu. W tę rolę wcielił się Tomasz Kot. Podróżując w ulewnym deszczu na lotnisko, pomaga nieznajomej, która również spieszy się na lot. Szybko okazuje się, że znajomość zaczyna być męcząca, a kobieta irytująca. Jeremy (Jeremiasz) jest raczej w nastroju na spokojną, cichą podróż do domu. Żadne z pasażerów nie zdążyło na swój lot. Zdenerwowany mężczyzna poszukując kolejnego lotu, wpada ponownie na nieznajomą.
Rozpoczyna się seria przejmujących, dziwnych zdarzeń. Sama kobieta budzi w Jeremym wątpliwości i strach. Przedstawia się jako Texel Textor (Athena Strates), co brzmi co najmniej nieprawdopodobnie. Jest natarczywa, ale jednocześnie zachęca mężczyznę do rozmowy. Wydaje się być co najmniej nielogiczna, dodatkowo twierdzi, że wybrała mężczyznę do rozmowy.
Samo miejsce – lotnisko w Paryżu też ma znaczenie dla całej historii. Początkowo ciągłość zdarzeń jest przewidywalna, zachowanie Texel jest męczące, nawet dla widza. To właśnie dowód na to, jak dobrze odegrała swoją rolę.
Obrazowi nie brakuje dramaturgii. Podświadomie czuć chęć dążenia bohatera do perfekcji, do ładu. Wydaje się, że pozornie przypadkowe spotkanie nieznajomej wróży złe i może zniszczyć wszystko, co do tej pory osiągnął architekt.
Film jest grą dwóch aktorów, którzy indywidualnie prowadzą widza w zawiłe meandry, ściśle zaplanowane przez reżysera. Tomasz Kot, bezspornie, okazał się w tej roli również bardzo dobry. Początkowo męczący obraz, szybko wciąga widza w dialog prowadzony między dwójką nieznajomych. Bardzo dobre kreacje, dobre ujęcia i wątek psychologiczny – oto co zawiera „Wróg doskonały”.