Opis: |
W branży reklamowej każde wyrażenie językowe dyskutowane jest bardziej drobiazgowo niż na seminariach z poetyki, zaś motyw wizualny dogłębniej interpretowany niż w rozprawie ikonograficznej. Inscenizując prezentację omawia się nie tylko metody reklamowania, lecz także sposoby ich prezentacji metod reklamowania. Jeśli sama tylko ufna koncentracja na najdrobniejszym detalu wywołuje metafizyczny zawrót głowy, to podwójne dno tym bardziej staje się chwiejne.
„Występ” to portret agencji reklamowej podczas reklamowania przez nią jej własnego produktu - koncepcji kampanii na rzecz nowego koncernu optycznego. Klient - menadżer koncernu, długi czas pozostaje w roli widza. Od jego decyzji zależy zlecenie warte miliony. Inscenizacja agencji reklamowej, przygotowywana całymi dniami i przemyślana w każdym szczególe, napuszona autoprezentacja, mają sprawiać wrażenie improwizacji. Farocki dokładnie ją obserwuje, bez objaśnień, bez komentarza, bez ewidentnej krytyki.
źródło: internet |