Reżyser. Absolwent Kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego i Wydziału Reżyserii PWSFTviT w Łodzi (1988). Twórca najbardziej kasowych filmów polskich filmów ostatnich lat. Dialogi jak i postacie z tych filmów przebojem weszły do społecznego obiegu, są żywo obecne w świadomości, głównie młodych, widzów jak i języku popkultury. Po transformacji społeczno-ustrojowej przełomu lat 80. i 90. Pasikowski jako pierwszy przeniósł na polski grunt (bardzo precyzyjnie i realistycznie zrealizowane) wzorce amerykańskiego mocnego kina sensacyjnego i od tamtej pory uznawany jest za rodzimego specjalistę od tego gatunku. Pasikowski jest reżyserem, który wykreował w polskim kinie wizerunek policjanta-twardziela, a także gwiazdy Bogusława Lindy, Cezarego Pazury i w mniejszym stopniu Olafa Lubaszenki, Artura Żmijewskiego czy Marka Kondrata. Zadebiutował filmem "Kroll", o poszukiwaniach uciekiniera z jednostki wojskowej, by wkrótce po nim nakręcić "męskie" dramaty policyjne "Psy" i "Psy 2". Wszystkie te filmy były dobrze przyjęte przez krytykę, a wręcz entuzjastycznie przez publiczność. Po "Psach 2" próbował odejść od kina sensacyjnego realizując dramat "Słodko gorzki" osadzony w środowisku młodzieżowym. Niestety była to porażka zarówno w sensie artystycznym, jak i frekwencyjnym. Film, pozbawiony dobrego pomysłu na scenariusz, był po prostu nudnym zlepkiem scen usiłujących naśladować młodzieżowy sznyt i slang. Zabrakło w nim tak wyrazistych bohaterów i kreacji aktorskich jak w poprzednich obrazach Pasikowskiego. Kolejne jego filmy sensacyjne: "Demony wojny wg Goi", "Operacja Samum" i "Reich" nie dorównały już tym pierwszym, ani pod względem artystycznym, ani frekwencyjnym.
"Psy" oraz "Słodko gorzki" nagrodzono za reżyserię na FPFF w Gdyni (odpowiednio 1992 i 1996). "Kroll" w 1991 roku otrzymał w Gdyni nagrodę za debiut reżyserski i nagrodę specjalną Jury. "Psy" nagrodzono za reżyserię także w 1994 roku w Valenciennes we Francji na Festiwalu Kina Akcji i Przygody.