ktor teatralny i filmowy, reżyser. Urodził się w 1969 w Amsterdamie. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie na Wydziale Aktorskim. Dyplom uzyskał w 1994 roku. W latach 1994-2002 występował w warszawskim Teatrze Studio, w latach 2001-2006 był związany z Teatrem Rozmaitości (od 2003 roku TR Warszawa).
W aktorskiej karierze często wcielał się w prowokacyjne i kontrowersyjne postacie. Pierwszą ważną rolą Klynstry był seryjny morderca - tytułowy Roberto Zucco w sztuce Bernarda-Marie Koltesa w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego (Teatr Nowy w Poznaniu, 1995).
Trzy lata później w mrocznym świecie Koltesa, tym razem w "Zachodnim wybrzeżu" w reżyserii Warlikowskiego, Klynstra zagrał Faka (Teatr Studio w Warszawie, 1998). Był też Kimem w "Uroczystości (Festen)" Thomasa Vinterberga i Mogensa Rukova w reżyserii Grzegorza Jarzyny (Teatr Rozmaitości w Warszawie, 2001) i Grahamem w "Oczyszczonych" Sarah Kane, słynnej inscenizacji Krzysztofa Warlikowskiego (koprodukcja: Teatr Współczesny we Wrocławiu, Teatr Rozmaitości w Warszawie, Teatr Polski w Poznaniu, 2001).
Klynstra z powodzeniem kreował postaci we współczesnym dramacie irlandzkim. Zagrał Brendana w "The Weir (Tama)" Conora McPhersona w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej (Teatr Studio w Warszawie, 1999) oraz Rookie'go w prowokacyjnym "Howie i Rookie Lee" Marka O'Rowe'a (Teatr Rozmaitości w Warszawie, 2001) - brutalnej i komicznej zarazem opowieści dwóch mężczyzn o samotności w wielkim blokowisku.
Aktor zagrał także m.in. w inscenizacjach Jerzego Grzegorzewskiego - "La Boheme" według Stanisława Wyspiańskiego (Teatr Studio w Warszawie, 1995) i "Don Juanie" Moliera (Teatr Studio w Warszawie, 1996), był Hajmonem w "Antygonie" Sofoklesa w reżyserii Zbigniewa Brzozy (Teatr Studio w Warszawie, 1998), Żołnierzem II w "Zimie" Jewgienija Griszkowca w reżyserii Mateusza Bednarkiewicza (Teatr Studio w Warszawie, 2002). Współpracował z Krzysztofem Warlikowskim, zagrał u niego ciekawe role na deskach TR Warszawa, był Ferdynandem w "Burzy" Szekspira (2003) i Tugatim w "Krumie" Hanocha Levina (2005, koprodukcja z Narodowym Starym Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie).
W 2002 Redbad Klynstra zadebiutował jako reżyser. Najpierw utworzył Warszawską Grupę Twórczą, a potem pod jej szyldem w warszawskich Rozmaitościach wystawił "Made in China" Marka O'Rowe'a. W 2003 zrealizował "Gry" Edny Mazya w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu.
Kolejnym przedstawieniem Klynstry był spektakl "Electronic City" Falka Richtera zrealizowany w ramach projektu Teren Warszawa (Teatr Rozmaitości w Warszawie, 2003). W następnej pracy reżyserskiej Klynstra powrócił do tematu przemocy. "111", dramat Tomasza Mana przygotowany w Laboratorium Dramatu i pokazany na Scenie Teatru Narodowego (2004). W 2005 roku Klynstra zmierzył się z Szekspirem, pokazał "Benvolia i Rozalinę" na motywach "Romea i Julii" (TR Warszawa). Ostatnie spektakle Klynstry to powrót do dramaturgii współczesnej i do własnej grupy twórczej, która jest kontynuacją Warszawskiej Grupy Teatralnej i nazywa się S"upermarket". Z "Supermarketem" przygotował, jak do tej pory, jeden spektakl - "Historię przypadku" Abi Morgan (prezentowany w warszawskim Teatrze Montownia i we Wrocławskim Teatrze Współczesnym, 2006).
Redbad Klynstra występuje też w Teatrze Telewizji. Można było go zobaczyć m.in. w "Beztlenowcach" Ingmara Villqista w reżyserii Łukasza Barczyka (2001) oraz "Sile komicznej" Alana Ayckbourna w reżyserii Janusza Majewskiego (2003). W kinie zagrał m.in. w "Grach ulicznych" Krzysztofa Krauzego (1996), "Patrzę na ciebie Marysiu" Łukasza Barczyka (1999) i "Życiu jako śmiertelnej chorobie przenoszonej drogą płciową" (2000) i "Suplemencie" (2002) Krzysztofa Zanussiego.