logowanie   |   rejestracja
 
Les miserables (2013)
Les Miserables: Nędznicy
Les miserables (2013)
Reżyseria: Tom Hooper
Scenariusz: Bill Nicholson, Claude-Michel Schönberg
 
Obsada: Hugh Jackman ... Jean Valjean
Russell Crowe ... Javert
Sacha Baron Cohen ... Thénardier
Helena Bonham Carter ... Madame Thénardier
Anne Hathaway ... Fantine
 
Premiera: 2013-01-25 (Polska), 2012-12-21 (Świat)
   
Filmometr: (głosów: 1)
Odradzam 100% Polecam
Ocena filmu:
oczekuje na 5 głosów
Twoja ocena:
 
Recenzja:
 
Ucieczka kanałami

Tuż przed Oscarami ogarnia mnie mania obejrzenia każdego, albo prawie każdego, filmu nominowanego do tej prestiżowej nagrody. Nie inaczej stało się i w tym roku. Kiedy tylko ogłoszono nominacje zaczęłam planować mój filmowy grafik na następne tygodnie. Film, a dokładniej musical, „Nędznicy” znalazł się w pierwszej trójce produkcji do obejrzenia.

Jean Valjean trafia na dwadzieścia lat do więzienia za kradzież chleba. Po odsiedzeniu, dokładniej odpracowaniu, kary zostaje zwolniony z aresztu. Niestety piętno więzienia ciągnie się za bohaterem – nigdzie nie może znaleźć spokojnej przystani. Zdesperowany okrada kościół i postanawia zmienić swoją tożsamość.

Po przeczytaniu licznych pozytywnych recenzji krytyków spodziewałam, że ten film będzie prawdziwym majstersztykiem. Owszem, produkcja ma kilka perełek, o których warto wspomnieć, jednak biorąc pod uwagę cały musical, rozczarowała mnie.
Tym, co zaparło mi dech w piersiach okazała się muzyka. Aktorzy zdobyli mój szacunek tym, że nie śpiewali z playbacku, tylko „na żywo”. Dzięki temu wszystko brzmiało o wiele realniej i mocniej na mnie oddziaływało. Również sam fakt, że cały film był śpiewany (momenty bez muzyki to raptem dwie/trzy minuty) sprawił, że doceniłam pracę aktorów biorących udział w tym przedsięwzięciu. Jeżeli chodzi o muzykę – nie mam jej nic do zarzucenia. Rytmiczne, pełne emocji piosenki od razu wpadały mi w ucho. Momentami przyłapywałam się na tym, że nuciłam do rytmu śpiewanej pieśni. Nie dziwię się, że ścieżka dźwiękowa cieszy się taką popularnością.

Kostiumy i charakteryzacja to kolejny plus filmu. Wszystko łączyło się ze sobą, oddawało klimat XIX- wiecznej Francji. Realizm w odzwierciedleniu poszczególnych stanów społecznych tamtych lat wpływa na lepszy odbiór musicalu. Nic nie wydaje się w nim przekłamane. No… prawie nic.

Anne Hathaway przeszła samą siebie – dosłownie. Od razu widać, że aktorka liczy na Oscara, gdyż to jak bardzo się starała oddać każde targające nią emocje było świetnie wyreżyserowane i… sztuczne. W życiu nie widziałam tak przekłamanej gry – nie uwierzyłam, że bohaterka cierpi. Ani przez chwilę Anne nie była przekonująca w tym, co próbowała mi przekazać. Momentami chciało mi się śmiać. Prawda jest taka, że aktorce Oscar się po prostu nie należy. Postacie trzecioplanowe, jak choćby Samantha Barks, były o wiele bardziej przekonujące i prawdziwe, niż nominowana do Oscara Anne.

Również sam film – scenariusz i rozwój akcji – nie przekonały mnie do siebie. Książka jest o wiele bardziej ciekawa i złożona. Film chciał oddać wszystko, co zostało w niej zawarte, jednak nie sprostał zadaniu. Jedynie przedstawienie rewolucji sprawiło, że z zapałem oglądałam produkcję. Gdyby nie ten wątek, stwierdziłabym, że film jest po prostu nudny.

„Nędzników” trzeba obejrzeć. Mnie film rozczarował, spodziewałam się czegoś więcej, skoro musical jest nominowany do Oscara. Jednak wiem, że to tylko moja opinia. Innym osobom film może się spodobać, mogą zauważyć w nim o wiele więcej pozytywów niż ja.
autor:
Monika Doerre
ocena autora:
dodano:
2013-02-04
Dodatkowe informacje:
 
O filmie
Pełna obsada i ekipa
Wiadomości [17]
Recenzje
  redakcyjne [1]  
  internautów [0]  
dodaj recenzję
 
Plakaty [7]
Zdjęcia [32]
Video [5]
 
DVD
 
dodaj do ulubionych
 
Redakcja strony
  Radosław Sztaba
  Arkadiusz Chorób
  Grzegorz Kowalski
dodaj/edytuj treść
ostatnia modyfikacja: 2013-02-06
[odsłon: 11611]
Zauważyłeś błędy na stronie?
Napisz do redakcji.
 

Kinomania.org
 

kontakt   |   redakcja   |   reklama   |   regulamin   |   polityka prywatności

Copyright © 2007 - 2012 Filmosfera