Opis: |
Rynek farmaceutyczny to trzecia najlepiej rozwijająca się branża na świecie. Po sukcesie Viagry, jego nadzieją stały się afrodyzjaki dla kobiet. Rozpoczęto prace nad Różową Viagrą, panaceum na oziębłość i gwarancją atomowych orgazmów. Firma „Vivus”, testująca krem pobudzający dla kobiet, zaprosiła do współpracy amerykańską dokumentalistkę Liz Canner.
Reżyserka miała pomóc w przygotowaniu filmów erotycznych, wykorzystywanych przez firmę do badań podniecenia seksualnego. Zaproszenie wykorzystała szerzej i rozpoczęła pracę nad własnym filmem. W rozmowach z pracownikami korporacji, nad którymi czuwali spece od PR, jest mowa o nadziei dawanej przez nowe preparaty. Inaczej widzą sprawę krytycy Różowej Viagry.
„Nasza codzienność jest faszerowana lekami” – mówi Ray Moynihan, obserwator związków farmakologii, medycyny i rynku. Pokazuje on, że za pomocą manipulacji, programów telewizyjnych z udziałem opłacanych lekarzy czy konferencji naukowych sponsorowanych przez firmy farmaceutyczne, dysfunkcje w życiu seksualnym kobiet zaczęto nazywać chorobami. To nie tylko sukces semantyczny, ale również otwarcie nowego rynku leków.
Reżyserka przygląda się rozwojowi biznesu, który rozrósł się wokół kobiecego ciała, proponując zabiegi „upiększające” takie jak modelowanie waginy. Pokazuje skalę i skutki kultu perfekcji i zastanawia się nad jego przyczynami. Opisuje walkę z lobbystami farmaceutycznymi, rozmawia z farmaceutami, ginekologami, „autorytetami” i chirurgami plastycznymi. A także z ludźmi kwestionującymi sens wprowadzania na rynek nowych „leków”, takimi jak Leonore Tiefer i Ray Moynihan, którzy stawiają pytanie o to, czy pigułka może być rozwiązaniem na wszystko?
źródło: internet |