Michał Lorenc twórcą muzyki do serialu „Zasada przyjemności”
Ewa Balana | 2019-05-24Źródło: Informacja prasowa
Jeden z świetnych polskich kompozytorów Michał Lorenc napisał i nagrał muzykę do nowej produkcji Apple Film - „Zasada przyjemności”. Sesja nagraniowa odbyła się w Bułgarii z udziałem Bulgarian Symphony Orchestra, muzyków, którzy na swoim koncie mają współpracę z Ennio Morricone i Luciano Pavarottim.
Nowy polski serial premium w międzynarodowej koprodukcji z udziałem Canal +, będzie można obejrzeć na antenie stacji jeszcze przed wakacjami (premiera 9 czerwca) Już od dziś w sieci można zobaczyć jego czołówkę.
Sesja nagraniowa muzyki do serialu została zrealizowana w Sofii w studiach bułgarskiego radia z udziałem Bulgarian Symphony Orchestra. Orkiestra od 1992 roku i współpracy z Carlo Siliotto i Ennio Morricone szybko zyskała uznanie i dziś specjalizuje się w rejestracji muzyki filmowej. Jak dotąd zrealizowała nagrania do blisko ośmiuset produkcji z całego świata, nagrywając m.in. muzykę do filmów takich reżyserów jak Francois Ozon, Eric Valli czy Robert Dornhelm. Bulgarian Symphony Orchestra brała również udział w sesjach nagraniowych albumów takich wykonawców jak Luciano Pavarotti, Pink, Al Bano czy David Garrett.
Muzykę do „Zasady przyjemności” nagrywało 63 muzyków, wśród których znaleźli się wybitni polscy soliści: Dorota Szczepańska – sopran, Robert Majewski – trąbka, Krzysztof Lenczowski – wiolonczela i Marta Maślanka – cymbały i instrumenty perkusyjne.
"Michał Lorenc stworzył niezapomnianą muzykę do moich filmów: dokumentalnego „Fotoamator”, „Gier wojennych” o pułkowniku Kuklińskim oraz fabularnego „Wina truskawkowego” na postawie powieści Andrzeja Stasiuka. Jego wspaniała muzyka zawsze idealnie współtworzy moje filmy: jest jednocześnie delikatna i potężna, wywołuje dreszcze w akcji i wzruszenie w uczuciach" - mówi reżyser serialu Dariusz Jabłoński.
Michał Lorenc jest jednym z najlepszych kompozytorów muzyki filmowej w Polsce. Jak dotąd stworzył muzykę do ponad 130 filmów fabularnych, dokumentów, seriali i spektakli telewizyjnych. Jego pierwszym nagradzanym i zauważonym przez widzów i krytykę dziełem była muzyka do filmu „300 mil do nieba”. Kompozytor był pięciokrotnie nagradzany za muzykę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni („Psy”, „Prowokator”, „Bandyta”, „Przedwiośnie”, „Wszystko będzie dobrze”). Jest laureatem Fryderyka oraz Orła za muzykę do filmu „Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” oraz Czeskiego Lwa za ścieżkę dźwiękową do filmu „Zabić Sekala”.
„Zasada przyjemności” zabiera widzów w sam środek wielowątkowego policyjnego śledztwa, którego początkiem są morderstwa młodych kobiet w Warszawie, Odessie i Pradze. Zrealizowany z rozmachem serial powstał w pierwszej w historii koprodukcji serialowej Polski, Czech i Ukrainy, a za jego produkcję odpowiadają czołowi polscy twórcy. Na ekranie będzie można zobaczyć plejadę polskich i międzynarodowych gwiazd.
Plaża w Odessie, ciepłe popołudnie. Uwagę plażowiczów zwraca dryfująca samotnie łódka, wewnątrz której dwóch przerażonych pływaków odkrywa nagie, okaleczone ciało młodej kobiety. Tego samego dnia na Bulwarze Wiślanym w Warszawie wezwana do tajemniczej napaści policja dokonuje makabrycznego odkrycia w bagażniku opuszczonego samochodu. Czarną serię zdaje się potwierdzać kolejne dramatyczne znalezisko, odkryte przez aktorów w trakcie spektaklu na deskach praskiego teatru. Pozostawione przez morderców tropy zmuszają do współpracy trójkę śledczych z Polski, Ukrainy i Czech: Marię, Viktora i Serhija. Krwawa układanka prowadzi ich szlakiem ciemnych biznesów, nieuczciwych prawników, skorumpowanych polityków i brutalnych zabójstw… Kto wygra walkę z czasem?
Sesja nagraniowa muzyki do serialu została zrealizowana w Sofii w studiach bułgarskiego radia z udziałem Bulgarian Symphony Orchestra. Orkiestra od 1992 roku i współpracy z Carlo Siliotto i Ennio Morricone szybko zyskała uznanie i dziś specjalizuje się w rejestracji muzyki filmowej. Jak dotąd zrealizowała nagrania do blisko ośmiuset produkcji z całego świata, nagrywając m.in. muzykę do filmów takich reżyserów jak Francois Ozon, Eric Valli czy Robert Dornhelm. Bulgarian Symphony Orchestra brała również udział w sesjach nagraniowych albumów takich wykonawców jak Luciano Pavarotti, Pink, Al Bano czy David Garrett.
Muzykę do „Zasady przyjemności” nagrywało 63 muzyków, wśród których znaleźli się wybitni polscy soliści: Dorota Szczepańska – sopran, Robert Majewski – trąbka, Krzysztof Lenczowski – wiolonczela i Marta Maślanka – cymbały i instrumenty perkusyjne.
"Michał Lorenc stworzył niezapomnianą muzykę do moich filmów: dokumentalnego „Fotoamator”, „Gier wojennych” o pułkowniku Kuklińskim oraz fabularnego „Wina truskawkowego” na postawie powieści Andrzeja Stasiuka. Jego wspaniała muzyka zawsze idealnie współtworzy moje filmy: jest jednocześnie delikatna i potężna, wywołuje dreszcze w akcji i wzruszenie w uczuciach" - mówi reżyser serialu Dariusz Jabłoński.
Michał Lorenc jest jednym z najlepszych kompozytorów muzyki filmowej w Polsce. Jak dotąd stworzył muzykę do ponad 130 filmów fabularnych, dokumentów, seriali i spektakli telewizyjnych. Jego pierwszym nagradzanym i zauważonym przez widzów i krytykę dziełem była muzyka do filmu „300 mil do nieba”. Kompozytor był pięciokrotnie nagradzany za muzykę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni („Psy”, „Prowokator”, „Bandyta”, „Przedwiośnie”, „Wszystko będzie dobrze”). Jest laureatem Fryderyka oraz Orła za muzykę do filmu „Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” oraz Czeskiego Lwa za ścieżkę dźwiękową do filmu „Zabić Sekala”.
„Zasada przyjemności” zabiera widzów w sam środek wielowątkowego policyjnego śledztwa, którego początkiem są morderstwa młodych kobiet w Warszawie, Odessie i Pradze. Zrealizowany z rozmachem serial powstał w pierwszej w historii koprodukcji serialowej Polski, Czech i Ukrainy, a za jego produkcję odpowiadają czołowi polscy twórcy. Na ekranie będzie można zobaczyć plejadę polskich i międzynarodowych gwiazd.
Plaża w Odessie, ciepłe popołudnie. Uwagę plażowiczów zwraca dryfująca samotnie łódka, wewnątrz której dwóch przerażonych pływaków odkrywa nagie, okaleczone ciało młodej kobiety. Tego samego dnia na Bulwarze Wiślanym w Warszawie wezwana do tajemniczej napaści policja dokonuje makabrycznego odkrycia w bagażniku opuszczonego samochodu. Czarną serię zdaje się potwierdzać kolejne dramatyczne znalezisko, odkryte przez aktorów w trakcie spektaklu na deskach praskiego teatru. Pozostawione przez morderców tropy zmuszają do współpracy trójkę śledczych z Polski, Ukrainy i Czech: Marię, Viktora i Serhija. Krwawa układanka prowadzi ich szlakiem ciemnych biznesów, nieuczciwych prawników, skorumpowanych polityków i brutalnych zabójstw… Kto wygra walkę z czasem?