Studio Lionsgate nie traci czasu i po ogromnym sukcesie limitowanej premiery obrazu "Precious: Based on the Novel Push by Sapphire" już przygotowuje go do szerokiej dystrybucji. 20 listopada film trafi do około tysiąca kin w całych Stanach Zjednoczonych.
"Precious" zadebiutował w USA w miniony piątek, w zaledwie 18 kinach. Premiera filmu przyniosła jednak dystrybutorom aż 1,87 miliona dolarów zysku, co daje niewiarygodną średnią 104,025 tysiąca dolarów na kopię. To najwyższa średnia na kopię w amerykańskich kinach od ponad trzech lat, a według serwisu Box Office Mojo także najwyższa średnia w historii wśród filmów, które zadebiutowały w więcej niż sześciu kinach.
Film Lee Danielsa, oparty na bestsellerowej książki powieści "Push" Sapphire, opowiada o nastoletniej Claireece Precious Jones, czarnoskórej analfabetce z uciążliwą nadwagą, która już drugi raz zachodzi w ciążę. Przed dziewczyną niespodziewanie otwiera się szansa na lepsza przyszłość.
Obraz Danielsa zdobywał główne nagrody na tegorocznych festiwalach w Sundance i Toronto.
Lionsgate wypuszcza "Precious" na głębokie wody
Michał Ćwikła | 2009-11-11Źródło: The Hollywood Reporter
POWIĄZANIA Hej, Skarbie (2009)