90 tysięcy zł dla laureatów konkursów scenariuszowych - 10. Script Fiesta
Ewa Balana | 2022-04-04Źródło: Informacja prasowa
Rekordowa nagroda 50 tysięcy złotych za scenariusz filmu „Żeby nie było śladów”. Za nami wręczenie nagród w konkursie na koncepcję serialu. Festiwal Script Fiesta przenosi się do internetu.
Trwa festiwal Script Fiesta, jedyne w Polsce – a zarazem jedno z największych na świecie – wydarzenie poświęcone sztuce pisania scenariuszy. W niedzielę 3 kwietnia br. odbyła się gala rozstrzygnięcia dwóch towarzyszących festiwalowi konkursów scenariuszowych, podczas której wręczono nagrody finansowe o łącznej wartości 90 tysięcy złotych. Jubileuszowa 10. edycja Script Fiesty odbywała się stacjonarnie w dniach od 31 marca do 3 kwietnia w warszawskim Kinie Elektronik. Teraz zaś na kolejne dwa tygodnie festiwal przenosi się do internetu – retransmisje oraz nowe punkty programu będą dostępne do 17 kwietnia na platformie Think Film.
Jubileuszowej edycji Script Fiesty towarzyszyła nowa, wyjątkowa inicjatywa, której celem było uhonorowanie pracy najzdolniejszych rodzimych scenarzystów. W Konkursie na Najlepszy Scenariusz Polskiego Filmu Fabularnego rywalizowali ze sobą autorzy scenariuszy do najgorętszych filmowych hitów ubiegłego roku.
„Scenarzysta to najważniejsza osoba w procesie powstawania filmu. Bez dobrego scenariusza dobrego filmu nie ma – i dlatego postanowiliśmy przyznawać tę nagrodę” – mówił podczas gali rozstrzygnięcia Dyrektor Script Fiesty i Kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej, Maciej Ślesicki.
Decyzją Kapituły Konkursu – w składzie: Agnieszka Holland, Ilona Łepkowska, Janusz Majewski, Maciej Ślesicki, Sylwia Chutnik, Piotr Dzięcioł, Tomasz Kolankiewicz – do ścisłego finału zakwalifikowały się trzy filmy: „Żeby nie było śladów” (scen. Kaja Krawczyk-Wnuk), „Śniegu już nigdy nie będzie” (scen. Małgorzata Szumowska, Michał Englert) oraz „Magnezja” (scen. Maciej Bochniak, Mateusz Kościukiewicz).
Decyzją publiczności nagrodę główną w Konkursie otrzymała Kaja Krawczyk-Wnuk za scenariusz do filmu „Żeby nie było śladów”. Pośród gromkich braw laureatka odebrała czek na rekordowe 50 tysięcy złotych.
„To nagroda bez precedensu w polskiej branży filmowej” – zauważył Maciej Ślesicki. Wartość Grand Prix przyznanego przez Warszawską Szkołę Filmową – organizatora Script Fiesty – to największa nagroda pieniężna przyznana kiedykolwiek w ramach polskich konkursów scenariuszowych.
„Nie mam wielkiego doświadczenia w otrzymywaniu nagród, ale bardzo się cieszę, że mogę ją dostać właśnie tutaj, od scenarzystów, na festiwalu scenarzystów” – dziękowała ze sceny wzruszona zwyciężczyni, i zapewniła, że nagrodę przeznaczy na pisanie kolejnego projektu.
Podczas gdy profesjonaliści rywalizowali o tytuł najlepszego scenarzysty w ramach Konkursu na Najlepszy Scenariusz Polskiego Filmu Fabularnego, początkujący walczyli o to, by ich projekty trafiły na ekrany. Samo uczestnictwo w Konkursie na Koncepcję Serialu może stać się dla najzdolniejszych przepustką do wielkiej kariery. Przekonali się o tym laureaci poprzednich edycji, między innymi Tomasz Klimala („Furioza”) oraz Bartosz Kozera („Czarna owca”). W tym roku na konkurs wpłynęło ponad 130 projektów. Zwycięzców czekała rekordowa pula nagród sięgająca aż 40 tysięcy złotych.
Decyzją jury – w składzie: Agnieszka Kruk, Katarzyna Śliwińska-Kłosowicz oraz Maciej Ślesicki – Grand Prix Konkursu w wysokości 20 tysięcy złotych otrzymał Dominik Zemła za projekt „Replika”. „Byliśmy jednogłośni” – zdradziła Katarzyna Śliwińska-Kłosowicz. – „Ten tekst jest bardzo uniwersalny, pełen czułości, dojrzały. Na co dzień czytam mnóstwo tekstów, ale ten wyjątkowo mnie poruszył”. Pochwał w kierunku młodego laureata nie szczędził również Dyrektor festiwalu: „Ten projekt jest bardzo komercyjny, a jednocześnie zawiera w sobie psychologiczną głębię. Byliśmy zaskoczeni, że taki młody człowiek jest w stanie równie trafnie zdiagnozować współczesny świat i jego problemy”. Prócz nagrody głównej Dominik otrzymał zaproszenie do rozwijania projektu w ramach umowy na dewelopment z TVN, z szansą na realizację serialu dla platformy Player.
Wyróżnienia w Konkursie otrzymali Magdalena i Natalia Wichrowskie za scenariusz „Mówiąc mimochodem”, Przemysław Pełka za scenariusz „Regresja” oraz Bartosz Gryś za scenariusz „Czas do łóżka”. Bartosz Gryś za swój projekt otrzymał także nagrodę dodatkową w postaci vouchera na kurs online „Narracja 2.0” od StoryLab Pro, a także II Nagrodę Audioteki w wysokości 5 tysięcy złotych. Równorzędną nagrodę od partnera festiwalu otrzymali Maciej Michalczyk i Paulina Król-Krawczyk za projekt „Święta Wincenta”. I Nagrodę Audioteki i 10 tysięcy złotych za projekt „Generalicja” otrzymał Andrzej Wiśniewski. Nagrody wręczył CEO Audioteki, Arkadiusz Seidler.
„Projekty, które wybraliśmy, mają szansę na to, żeby pewnego dnia znaleźć się na ekranach” – zapewnił Maciej Ślesicki podczas ceremonii rozstrzygnięcia konkursu.
Od 4 kwietnia do 17 kwietnia na platformie Think Film na uczestników festiwalu – prócz retransmisji wybranych spotkań z edycji stacjonarnej – czekać będzie mnóstwo premierowych webinariów.
W programie między innymi: case study Audioteki na temat różnic w konstruowaniu scenariusza dla serialu i audioserialu, podcast „Szczerze o scenarzystach” Biblioteki Scenariuszy Filmowych autorstwa Magdaleny Wleklik z udziałem m.in. Magdaleny Lankosz i Grzegorza Łoszewskiego, spotkanie o kreowaniu wizerunku scenarzysty przygotowane przez Crew United Polska, webinarium Atelier Scenariuszowego zgłębiające temat formatowania scenariusza, wykład Match&Spark dotyczący budowania ścieżki kariery dla scenarzystów oraz prowadzony przez Ilonę Łepkowską webinar Gildii Scenarzystów Polskich o pracy przy serialach.
„Przeniesienie drugiej części festiwalu do internetu to ukłon w stronę scenarzystów ze wszystkich zakątków Polski, którzy z różnych względów nie mogli zjawić się w Kinie Elektronik podczas edycji stacjonarnej” – podkreśla Malwina Czajka, dyrektorka artystyczna Script Fiesty. – „Chcemy docierać do wszystkich zainteresowanych”.
Na platformie Think Film odbędzie się także Pitch Fiesta - kolejna odsłona wirtualnej edycji marketu, która zgromadziła w tym roku rekordową liczbę zgłoszeń (180 pomysłów).
Trwa festiwal Script Fiesta, jedyne w Polsce – a zarazem jedno z największych na świecie – wydarzenie poświęcone sztuce pisania scenariuszy. W niedzielę 3 kwietnia br. odbyła się gala rozstrzygnięcia dwóch towarzyszących festiwalowi konkursów scenariuszowych, podczas której wręczono nagrody finansowe o łącznej wartości 90 tysięcy złotych. Jubileuszowa 10. edycja Script Fiesty odbywała się stacjonarnie w dniach od 31 marca do 3 kwietnia w warszawskim Kinie Elektronik. Teraz zaś na kolejne dwa tygodnie festiwal przenosi się do internetu – retransmisje oraz nowe punkty programu będą dostępne do 17 kwietnia na platformie Think Film.
Jubileuszowej edycji Script Fiesty towarzyszyła nowa, wyjątkowa inicjatywa, której celem było uhonorowanie pracy najzdolniejszych rodzimych scenarzystów. W Konkursie na Najlepszy Scenariusz Polskiego Filmu Fabularnego rywalizowali ze sobą autorzy scenariuszy do najgorętszych filmowych hitów ubiegłego roku.
„Scenarzysta to najważniejsza osoba w procesie powstawania filmu. Bez dobrego scenariusza dobrego filmu nie ma – i dlatego postanowiliśmy przyznawać tę nagrodę” – mówił podczas gali rozstrzygnięcia Dyrektor Script Fiesty i Kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej, Maciej Ślesicki.
Decyzją Kapituły Konkursu – w składzie: Agnieszka Holland, Ilona Łepkowska, Janusz Majewski, Maciej Ślesicki, Sylwia Chutnik, Piotr Dzięcioł, Tomasz Kolankiewicz – do ścisłego finału zakwalifikowały się trzy filmy: „Żeby nie było śladów” (scen. Kaja Krawczyk-Wnuk), „Śniegu już nigdy nie będzie” (scen. Małgorzata Szumowska, Michał Englert) oraz „Magnezja” (scen. Maciej Bochniak, Mateusz Kościukiewicz).
Decyzją publiczności nagrodę główną w Konkursie otrzymała Kaja Krawczyk-Wnuk za scenariusz do filmu „Żeby nie było śladów”. Pośród gromkich braw laureatka odebrała czek na rekordowe 50 tysięcy złotych.
„To nagroda bez precedensu w polskiej branży filmowej” – zauważył Maciej Ślesicki. Wartość Grand Prix przyznanego przez Warszawską Szkołę Filmową – organizatora Script Fiesty – to największa nagroda pieniężna przyznana kiedykolwiek w ramach polskich konkursów scenariuszowych.
„Nie mam wielkiego doświadczenia w otrzymywaniu nagród, ale bardzo się cieszę, że mogę ją dostać właśnie tutaj, od scenarzystów, na festiwalu scenarzystów” – dziękowała ze sceny wzruszona zwyciężczyni, i zapewniła, że nagrodę przeznaczy na pisanie kolejnego projektu.
Podczas gdy profesjonaliści rywalizowali o tytuł najlepszego scenarzysty w ramach Konkursu na Najlepszy Scenariusz Polskiego Filmu Fabularnego, początkujący walczyli o to, by ich projekty trafiły na ekrany. Samo uczestnictwo w Konkursie na Koncepcję Serialu może stać się dla najzdolniejszych przepustką do wielkiej kariery. Przekonali się o tym laureaci poprzednich edycji, między innymi Tomasz Klimala („Furioza”) oraz Bartosz Kozera („Czarna owca”). W tym roku na konkurs wpłynęło ponad 130 projektów. Zwycięzców czekała rekordowa pula nagród sięgająca aż 40 tysięcy złotych.
Decyzją jury – w składzie: Agnieszka Kruk, Katarzyna Śliwińska-Kłosowicz oraz Maciej Ślesicki – Grand Prix Konkursu w wysokości 20 tysięcy złotych otrzymał Dominik Zemła za projekt „Replika”. „Byliśmy jednogłośni” – zdradziła Katarzyna Śliwińska-Kłosowicz. – „Ten tekst jest bardzo uniwersalny, pełen czułości, dojrzały. Na co dzień czytam mnóstwo tekstów, ale ten wyjątkowo mnie poruszył”. Pochwał w kierunku młodego laureata nie szczędził również Dyrektor festiwalu: „Ten projekt jest bardzo komercyjny, a jednocześnie zawiera w sobie psychologiczną głębię. Byliśmy zaskoczeni, że taki młody człowiek jest w stanie równie trafnie zdiagnozować współczesny świat i jego problemy”. Prócz nagrody głównej Dominik otrzymał zaproszenie do rozwijania projektu w ramach umowy na dewelopment z TVN, z szansą na realizację serialu dla platformy Player.
Wyróżnienia w Konkursie otrzymali Magdalena i Natalia Wichrowskie za scenariusz „Mówiąc mimochodem”, Przemysław Pełka za scenariusz „Regresja” oraz Bartosz Gryś za scenariusz „Czas do łóżka”. Bartosz Gryś za swój projekt otrzymał także nagrodę dodatkową w postaci vouchera na kurs online „Narracja 2.0” od StoryLab Pro, a także II Nagrodę Audioteki w wysokości 5 tysięcy złotych. Równorzędną nagrodę od partnera festiwalu otrzymali Maciej Michalczyk i Paulina Król-Krawczyk za projekt „Święta Wincenta”. I Nagrodę Audioteki i 10 tysięcy złotych za projekt „Generalicja” otrzymał Andrzej Wiśniewski. Nagrody wręczył CEO Audioteki, Arkadiusz Seidler.
„Projekty, które wybraliśmy, mają szansę na to, żeby pewnego dnia znaleźć się na ekranach” – zapewnił Maciej Ślesicki podczas ceremonii rozstrzygnięcia konkursu.
Od 4 kwietnia do 17 kwietnia na platformie Think Film na uczestników festiwalu – prócz retransmisji wybranych spotkań z edycji stacjonarnej – czekać będzie mnóstwo premierowych webinariów.
W programie między innymi: case study Audioteki na temat różnic w konstruowaniu scenariusza dla serialu i audioserialu, podcast „Szczerze o scenarzystach” Biblioteki Scenariuszy Filmowych autorstwa Magdaleny Wleklik z udziałem m.in. Magdaleny Lankosz i Grzegorza Łoszewskiego, spotkanie o kreowaniu wizerunku scenarzysty przygotowane przez Crew United Polska, webinarium Atelier Scenariuszowego zgłębiające temat formatowania scenariusza, wykład Match&Spark dotyczący budowania ścieżki kariery dla scenarzystów oraz prowadzony przez Ilonę Łepkowską webinar Gildii Scenarzystów Polskich o pracy przy serialach.
„Przeniesienie drugiej części festiwalu do internetu to ukłon w stronę scenarzystów ze wszystkich zakątków Polski, którzy z różnych względów nie mogli zjawić się w Kinie Elektronik podczas edycji stacjonarnej” – podkreśla Malwina Czajka, dyrektorka artystyczna Script Fiesty. – „Chcemy docierać do wszystkich zainteresowanych”.
Na platformie Think Film odbędzie się także Pitch Fiesta - kolejna odsłona wirtualnej edycji marketu, która zgromadziła w tym roku rekordową liczbę zgłoszeń (180 pomysłów).