"Weekend" kręcony i dystrybuowany cyfrowo
Arkadiusz Chorób | 2011-01-05Źródło: Informacja prasowa
6 stycznia do kin wchodzi filmowy debiut reżyserski Cezarego Pazury. „Weekend” to komedia z elementami sensacyjnymi w gwiazdorskiej obsadzie wyreżyserowana na podstawie scenariusza Lesława Kaźmierczaka i ze zdjęciami Grzegorza Kuczeriszki. Film został nakręcony przy użyciu kamer cyfrowych i do dystrybucji wejdzie zarówno na kopiach tradycyjnych jak i w formie Digital Cinema.
Obraz kręcono trzema rodzajami kamer: Sony HD-Cam, RED i Phantom. Zmontowany materiał trafił do domu postprodukcyjnego The Chimney Pot. Tu odbywała się ostatnia część prac nad filmem – Digital Intermediate czyli cyfrowa korekcja barwna oraz przygotowanie wszelkich materiałów dystrybucyjnych filmu.
Piotr Sasim, kolorysta z TCP. – Przy tym filmie bardzo owocna była współpraca z autorem zdjęć, gdyż Grzegorz Kuczeriszka ma w pełni profesjonalne podejście do tego, co robi. Dodatkowo cennym było osobiste zaangażowanie reżysera. To pozwoliło nam na wypracowanie ciekawego kierunku korekcji barwnej.
W Chimney’u, oprócz korekcji barwnej plików cyfrowych, zostało wykonane naświetlanie na taśmę filmową. Stworzono także mastera do kina cyfrowego. Właśnie na bazie tej „matki” powstały też kopie cyfrowe, które zostaną wykorzystane do projekcji w kinach dysponujących projektorami cyfrowymi. The Chimney Pot przygotował także mastera do emisji w telewizji HD.
Profesjonalizm pracy nad cyfrowym materiałem prowadzonej pod dachem The Chimney Pot podkreślał operator Grzegorz Kuczeriszka: - Na etapie kręcenia filmu kamerami cyfrowymi pojawiły się pewne problemy. Tylko nowoczesnej technice i doświadczeniu specjalistów z Chimney’a zawdzięczamy fakt, że teraz ten film tak dobrze wygląda. Dlatego z radością zapraszam na premierę!
Obraz kręcono trzema rodzajami kamer: Sony HD-Cam, RED i Phantom. Zmontowany materiał trafił do domu postprodukcyjnego The Chimney Pot. Tu odbywała się ostatnia część prac nad filmem – Digital Intermediate czyli cyfrowa korekcja barwna oraz przygotowanie wszelkich materiałów dystrybucyjnych filmu.
Piotr Sasim, kolorysta z TCP. – Przy tym filmie bardzo owocna była współpraca z autorem zdjęć, gdyż Grzegorz Kuczeriszka ma w pełni profesjonalne podejście do tego, co robi. Dodatkowo cennym było osobiste zaangażowanie reżysera. To pozwoliło nam na wypracowanie ciekawego kierunku korekcji barwnej.
W Chimney’u, oprócz korekcji barwnej plików cyfrowych, zostało wykonane naświetlanie na taśmę filmową. Stworzono także mastera do kina cyfrowego. Właśnie na bazie tej „matki” powstały też kopie cyfrowe, które zostaną wykorzystane do projekcji w kinach dysponujących projektorami cyfrowymi. The Chimney Pot przygotował także mastera do emisji w telewizji HD.
Profesjonalizm pracy nad cyfrowym materiałem prowadzonej pod dachem The Chimney Pot podkreślał operator Grzegorz Kuczeriszka: - Na etapie kręcenia filmu kamerami cyfrowymi pojawiły się pewne problemy. Tylko nowoczesnej technice i doświadczeniu specjalistów z Chimney’a zawdzięczamy fakt, że teraz ten film tak dobrze wygląda. Dlatego z radością zapraszam na premierę!