Jedna z czterech nowości filmowych tego tygodnia - kinowa adaptacja powieści F. Scotta Fitzgeralda pt. „Wielki Gatsby” jest dziełem niezwykle pomysłowego scenarzysty, producenta i reżysera Baza Luhrmanna („Moulin Rouge”). W adaptacji tej filmowiec łączy swój charakterystyczny styl tworzenia obrazu i dźwięku oraz sposób budowania opowieści w trzech wymiarach, przedstawiając obraz barwnej epoki jazzu, który jest wierny tekstowi Fitzgeralda, a zarazem aktualny i dzisiaj. W tytułową postać wcielił się Leonardo DiCaprio, a partnerują mu Tobey Maguire, Joel Edgerton i Carey Mulligan.
Na widzów czekać będzie również „Hipnotyzer” - ekranizacja bestsellerowego thrillera Larsa Keplera w reżyserii trzykrotnie nominowanego do Oscara Lasse Hallströma („Co gryzie Gilberta Grape'a”, „Wbrew regułom”). Film został wybrany oficjalnym szwedzkim kandydatem do Oscara. W przygotowaniu jest ekranizacja drugiej części cyklu o komisarzu Linnie – „Kontrakt Paganiniego” w reżyserii Kjella Sundvalla („Łowcy”). Pozostałe premiery tygodnia to dramaty: „Dla Ellen” i „28 pokoi hotelowych”.
28 POKOI HOTELOWYCH (USA, reż. Matt Ross)
Opis: Ona jest mężatką. On ma dziewczynę. Zaczyna się od niewinnego spotkania w hotelowej restauracji, a kończy na szalonej nocy w pokoju hotelowym. Ta noc powtórzy się 28 razy, za każdym razem w innym hotelu i za każdym razem będzie inaczej. Zasada jest prosta: to tylko seks bez zobowiązań.
DLA ELLEN (USA, reż. So Yong Kim)
Opis: Joby ubiera się z nonszalancją, prowadzi się ekscentrycznie, noc bywa dla niego dniem, dzień - okazją do odespania nocy. Żyjąc trybem muzyka rockowego nie sprawia wrażenia człowieka zbyt pochłoniętego obowiązkami, czy obarczonego powinnościami innymi niż koncerty i szampańska zabawa tuż po nich. Pewnie wiódłby taką egzystencję dalej, gdyby nie moment otrzeźwienia: utrata prawa do opieki nad ukochaną córką, Ellen. Wydaje się, że Joby wyczerpał już wszystkie szanse, jakie dawała mu Claire, matka dziecka. Na nic zdają się jego rozpaczliwe błagania, gotowość do poważnej rozmowy i deklaracje poprawy. Dla Claire to tylko obietnice bez pokrycia. Słyszała je wielokrotnie. Odcina więc Ellen od ojca, który zupełnie nie może się pogodzić z jej decyzją. Nie wie, jak zawalczyć o córkę. Potrafi tylko niecierpliwie wyczekiwać na przydzielony mu dzień spotkania z dzieckiem, robiąc wszystko by zagłuszyć cierpienie.
HIPNOTYZER (Szwecja, reż. Lasse Hallstrom)
Opis: Komisarz Joona Linna próbuje nawiązać kontakt ze świadkiem brutalnego morderstwa, które miało miejsce na przedmieściach Sztokholmu. Świadkiem jest nastoletni syn zamordowanej rodziny, któremu udało się przeżyć masakrę, ale z powodu szoku nie jest w stanie opowiedzieć o tym, co się stało. Jego starsza siostra zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Walcząc z czasem, Linna postanawia namówić do współpracy hipnotyzera Erika Marię Barka, by wprowadził chłopca w stan hipnozy i spróbował wydobyć z niego informacje o przebiegu tragicznych wydarzeń. Bark łamie złożoną samemu sobie obietnicę, że już nigdy więcej nie będzie praktykował hipnozy i rozpoczyna śmiertelnie niebezpieczną podróż w głąb najmroczniejszych zakątków umysłu.
WIELKI GATSBY (Australia, USA, reż. Baz Luhrmann)
Opis: Film "Wielki Gatsby" przedstawia losy niedoszłego pisarza, Nicka Carrawaya, który opuszcza Środkowy Zachód i przybywa do Nowego Jorku wiosną 1922 roku, w epoce upadającej moralności, połyskliwego jazzu, królów przemytu alkoholowego i szybujących w górę akcji. Podążając za swoim amerykańskim snem, Nick zamieszkuje w sąsiedztwie tajemniczego, urządzającego liczne przyjęcia milionera, Jaya Gatsby'ego. Nicka pochłania czarujący świat zamożnych ludzi, iluzji, miłości i kłamstw. Obserwując go od środka i z zewnątrz, Nick pisze opowieść o niemożliwej miłości, snach nie na sprzedaż oraz wysokooktanowej tragedii. Stawia przed nami lustro, w którym widzimy odbicie naszej współczesności.
Więcej o wszystkich wchodzących na ekrany filmach przeczytacie na ich podstronach w naszym serwisie. Tam też znajdziecie zwiastuny oraz galerie zdjęć z tych obrazów.