
W obliczu konkurencji ze strony wakacyjnych hitów Artificial Eye, dystrybutor kina niezależnego w Wielkiej Brytanii, postanowił oprzeć swoją promocje "Antychrysta" Larsa von Triera na kontrowersjach otaczających film.
Film wchodzi dziś na brytyjskie ekrany i reklamowany jest jako najbardziej kontrowersyjny obraz od czasów "Mechanicznej pomarańczy". Komunikaty prasowe dotyczące filmu graniczą z sensacją, opisując ludzi biegnących do wyjścia w trakcie finalnych scen na zamkniętych pokazach prapremierowych, z trudem powstrzymujących odruchy wymiotne.
Antychryst staje w obliczu cenzury na wielu frontach. Plakat przedstawiający Willema Dafoe and Charlotte Gainsbourg w obrazowej scenie seksu wywołał oburzenie i protesty, a Artificial Eye został zasypany lawiną skarg. Plakat został zakazany w lodyńskim metrze oraz w codziennej gazecie "Metro".
Serwis społecznościowy Facebook ocenzurował trailer, wymazując kontrowersyjną scenę seksu. Ulotki przedstawiające wspomnianą scenę zostały pozrywane i podarte.
