„Miss Holocaust” - z DOC LAB POLAND na Berlinale!
Ewa Balana | 2017-01-29Źródło: informacja prasowa
„Miss Holocaust” zakwalifikowana na Berlinale! Nabór na DOC LAB POLAND trwa do końca stycznia.
„Miss Holocaust”, polsko-niemiecka koprodukcja w reżyserii Michaliny Musielak, rozwijana w ramach programu DOC LAB POLAND 2016, zakwalifikowała się do Konkursu Filmów Krótkometrażowych tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie.
"Miss Holocaust" to film dokumentalny o uczestniczkach konkursu piękności dla Ocalałych z Holocaustu. Starsze kobiety przygotowują się do występu. Prowadząca instruuje je, jak mają chodzić, jak nosić numery, jak przejść selekcję. Uczestniczkom takich konkursów zazwyczaj marzy się glamour, splendor i korona. Tym razem jest inaczej - one pragną tylko chwili uwagi.
„Miss Holocaust”, polsko-niemiecka koprodukcja w reżyserii Michaliny Musielak, rozwijana w ramach programu DOC LAB POLAND 2016, zakwalifikowała się do Konkursu Filmów Krótkometrażowych tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie.
"Miss Holocaust" to film dokumentalny o uczestniczkach konkursu piękności dla Ocalałych z Holocaustu. Starsze kobiety przygotowują się do występu. Prowadząca instruuje je, jak mają chodzić, jak nosić numery, jak przejść selekcję. Uczestniczkom takich konkursów zazwyczaj marzy się glamour, splendor i korona. Tym razem jest inaczej - one pragną tylko chwili uwagi.
reżyseria: Michalina Musielak
współreżyseria: Irena Siedlar
zdjęcia: Beata Rakoczy
dźwięk: Anna Rok
montaż: Irena Siedlar
producentki: Karolina Galuba, Małgorzata Małysa
produkcja: FURIA Film
koprodukcja: juno film / Niemcy
długość: 22'
Projekt „Miss Holocaust” był rozwijany w ramach programu DOC LAB POLAND 2016 i prezentowany na pitchingu DOCS TO START podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego
"DOC LAB POLAND stwarza ogromną szansę projektom i ich twórcom do przepracowania pomysłu, celów i planów. Bezlitośnie ale niesamowicie kreatywnie weryfikuje to, czy wiemy o czym chcemy zrobić film i czy jesteśmy gotowi na pokazanie go w tym momencie branży. Nie wyobrażam sobie lepszej okazji do przećwiczenia w bezpiecznych i profesjonalnych warunkach prezentowania swojego projektu przed profesjonalistami z całego świata. Uważam, że DOC LAB jest obecnie najlepszym programem rozwoju dla filmów dokumentalnych."
Małgorzata Małysa, producentka filmu
DOC LAB POLAND 2017 to program dla filmowców-dokumentalistów (reżyserów i producentów) mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Jest to program konsultacyjny, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Wśród polskich tutorów znajdują się m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz, czy Jarosław Kamiński. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network – Paul Pauwels, dyrektor programowy EDN Mikael Opstrup, agenci sprzedaży – Peter Jäger, Irena Taskovski, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova, czy selekcjonerka festiwalu IDFA i Sarajevo FF Rada Šešić.
Drugim ważnym elementem programu są prezentacje (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO! – z selekcjonerami festiwalowymi i partnerami do dystrybucji. Celem DOC LAB POLAND, oprócz merytorycznej pracy nad projektami, jest pomoc przy nawiązaniu koprodukcji oraz wsparcie dystrybucji i szans festiwalowych realizowanych filmów. Po publicznych prezentacjach odbywa się w sumie ok. 300 indywidualnych spotkań z potencjalnymi partnerami, którzy są nastawieni na poszukiwanie polskich projektów i kontaktów z polską branżą dokumentalną.
DOC LAB POLAND to także organizowany na Krakowskim Festiwalu Filmowym międzynarodowy market koprodukcyjny dla kolejnych 20-25 uczestników z Polski i 15-20 z zagranicy. W ramach marketu odbywa się kolejne 150 spotkań. Nabór na market zostanie ogłoszony w marcu.
Termin zgłaszania aplikacji na DOC LAB POLAND upływa 31 stycznia 2017, o godz. 23:59; aplikowanie na program jest bezpłatne. Najciekawsze projekty i najlepsze prezentacje otrzymają nagrody. W edycji 2016 pula nagród finansowych i rzeczowych wyniosła 75 000 zł! Opłaty za udział w całym programie wynoszą 500 zł + VAT za osobę (płatne po zaakceptowaniu projektu). Regulamin, szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na www.doclab.pl Wypełniony formularz wraz załącznikami należy wysyłać na info@doclab.pl.
Program dzieli się na dwa odrębne komponenty: START i GO.
DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć; udział biorą: reżyser i producent. Rozwój projektu: konsultacje merytoryczne (ewolucja tematu i dramaturgii, wybór bohaterów i sposobu narracji) oraz producenckie (budżet i plan finansowania), opracowanie koncepcji prezentacji projektu, poszukiwanie partnerów do produkcji i finansowania.
DOC LAB GO! – dla filmów w fazie montażu i przygotowanych pierwszych wersji montażowych; udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej i ostatniej sesji ewentualnie także montażysta. Konsultacje wersji montażowych z wybitnymi montażystami i reżyserami. Opracowanie strategii komunikacji, promocji i dystrybucji filmu, przygotowanie pakietów promocyjnych, konsultacje z dystrybutorami i agentami sprzedaży. Opracowanie strategii festiwalowych.
Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a partnerem strategicznym – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest wspierany przez DOK Leipzig, najważniejszy niemiecki festiwal filmów dokumentalnych, EDN - European Documentary Network, czeski Institute of Documentary Film oraz Warszawski Festiwal Filmowy. Wśród partnerów edycji 2017 są: Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Creative Europe Desk Polska, Krakowski Klaster Filmowy, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, kancelaria MKZ Partnerzy.