Beating Hearts i The Strangers' Case w programie FKA!
Ewa Balana | 2024-10-07Źródło: Informacja prasowa
W Cannes i Berlinie zostały przyjęte owacjami na stojąco. Polscy widzowie zobaczą je po raz pierwszy podczas 15. edycji Festiwalu Kamera Akcja. Brawurowe „Beating Hearts” z Adèle Exarchopoulos oraz chwytające za serce „The Strangers’ Case” z Omarem Sy w roli głównej znalazły się w sekcji „Krytyczne premiery” łódzkiego festiwalu. Jubileuszowa edycja Kamery Akcji odbędzie się od 24 do 27 października. W programie aż 135 filmów, a także szereg wyjątkowych dyskusji, w tym SpoilerMaster Live z Michałem Oleszczykiem. Karnety uczestnika w cenie od 149 zł można kupić tylko do 10 października!
Miłość w technicolorze! „Beating Hearts” z polską premierą na 15. FKA
Międzygatunkowy blockbuster, kinofilska wariacja na temat kina starego Hollywoodu, teen drama, która przeradza się we współczesną epopeję o miłości z mnóstwem efektownych rozwiązań formalnych i elementami musicalu. Są takie produkcje, które łatwo zaszufladkować kilkoma określeniami, ale film Gilles’a Lellouche’a wymyka się prostym klasyfikacjom. „Beating Hearts” z hipnotyzującą rolą Adèle Exarchopoulos będzie miał swoją polską premierą podczas 15. edycji Festiwalu Kamera Akcja.
„To produkcja, która udowadnia, że wysłużone schematy gatunkowe można ożywić, a nawet wzbogacić o nową jakość i wizualne uderzenie. Po pokazie w Cannes twórcy otrzymali długie i w pełni zasłużone owacje na stojąco” – podkreśla Przemek Glajzner, dyrektor Festiwalu Kamera Akcja.
Film opowiada historię Jackie i Clotaire, którzy dorastają na północy Francji. Mieszkają w tym samym miasteczku, chodzą do tej samej szkoły średniej, oddychają powietrzem lat 80. Ona się uczy, on potrafi przesypiać całe dnie. Ich ścieżki krzyżują się, ale czy szalona miłość wystarczy, aby przetrwać wszystkie próby? Film Gilles’a Lellouche’a ma w sobie vibe młodzieńczego uczucia. Zaskakujące zdjęcia Laurenta Tangy'ego odzwierciedlają sposób myślenia dwojga zauroczonych bohaterów, których rzeczywistość zapiera dech w piersiach niczym pierwsze filmy w technicolorze.
„Beating Hearts” jest jak nieokiełznana miłość głównych bohaterów - dzika, szalona i rozpędzona. To kino ciekawie flirtujące ze stylem „Romea i Julii”, „La La Land”, „Atheny” i… „Mad Max: Fury Road”. Innymi słowy: mieszanka wybuchowa! – opowiada krytyk filmowy, Michał Kaczoń.
Z pewnością „Beating Hearts” to tuż obok „Emilii Perez” Jacques’a Audiarda, jeden z najbardziej efektownych filmów canneńskiego konkursu głównego.
Perspektywa zmienia wszystko? Polska premiera „The Strangers' Case” na 15. FKA
„The Strangers' Case” z Omarem Sy w roli głównej to jeden z najbardziej przejmujących filmów tegorocznego Berlinale. Reżyser Brandt Andersen, który pracował m.in. w obozach dla uchodźców w Syrii, Jordanii i Turcji, stworzył dramatyczną historię z czterema różnymi perspektywami na wojnę i poszukiwanie schronienia. Film zdobył 31 nagród na całym świecie, w tym London Independent Film Awards za najlepszą reżyserię i dla najlepszego filmu zagranicznego oraz nagrodę specjalną podczas Berlinale, a na portalu IMDB niezmiennie cieszy się imponująco wysoką oceną widzów 9,1/10!
Międzygatunkowy blockbuster, kinofilska wariacja na temat kina starego Hollywoodu, teen drama, która przeradza się we współczesną epopeję o miłości z mnóstwem efektownych rozwiązań formalnych i elementami musicalu. Są takie produkcje, które łatwo zaszufladkować kilkoma określeniami, ale film Gilles’a Lellouche’a wymyka się prostym klasyfikacjom. „Beating Hearts” z hipnotyzującą rolą Adèle Exarchopoulos będzie miał swoją polską premierą podczas 15. edycji Festiwalu Kamera Akcja.
„To produkcja, która udowadnia, że wysłużone schematy gatunkowe można ożywić, a nawet wzbogacić o nową jakość i wizualne uderzenie. Po pokazie w Cannes twórcy otrzymali długie i w pełni zasłużone owacje na stojąco” – podkreśla Przemek Glajzner, dyrektor Festiwalu Kamera Akcja.
Film opowiada historię Jackie i Clotaire, którzy dorastają na północy Francji. Mieszkają w tym samym miasteczku, chodzą do tej samej szkoły średniej, oddychają powietrzem lat 80. Ona się uczy, on potrafi przesypiać całe dnie. Ich ścieżki krzyżują się, ale czy szalona miłość wystarczy, aby przetrwać wszystkie próby? Film Gilles’a Lellouche’a ma w sobie vibe młodzieńczego uczucia. Zaskakujące zdjęcia Laurenta Tangy'ego odzwierciedlają sposób myślenia dwojga zauroczonych bohaterów, których rzeczywistość zapiera dech w piersiach niczym pierwsze filmy w technicolorze.
„Beating Hearts” jest jak nieokiełznana miłość głównych bohaterów - dzika, szalona i rozpędzona. To kino ciekawie flirtujące ze stylem „Romea i Julii”, „La La Land”, „Atheny” i… „Mad Max: Fury Road”. Innymi słowy: mieszanka wybuchowa! – opowiada krytyk filmowy, Michał Kaczoń.
Z pewnością „Beating Hearts” to tuż obok „Emilii Perez” Jacques’a Audiarda, jeden z najbardziej efektownych filmów canneńskiego konkursu głównego.
Perspektywa zmienia wszystko? Polska premiera „The Strangers' Case” na 15. FKA
„The Strangers' Case” z Omarem Sy w roli głównej to jeden z najbardziej przejmujących filmów tegorocznego Berlinale. Reżyser Brandt Andersen, który pracował m.in. w obozach dla uchodźców w Syrii, Jordanii i Turcji, stworzył dramatyczną historię z czterema różnymi perspektywami na wojnę i poszukiwanie schronienia. Film zdobył 31 nagród na całym świecie, w tym London Independent Film Awards za najlepszą reżyserię i dla najlepszego filmu zagranicznego oraz nagrodę specjalną podczas Berlinale, a na portalu IMDB niezmiennie cieszy się imponująco wysoką oceną widzów 9,1/10!
„Debiut Andersena to ważny głos w dyskusji o kryzysie uchodźczym, w której istotna staje się perspektywa postrzegania problemu. Twórcy posługują się zainicjowaną przez „Rashômona” narracją subiektywną i podobnie jak Akira Kurosawa w sposób analityczny konfrontują ze sobą wersje splatających się historii” – opowiada Malwina Czajka, dyrektorka festiwalu.
Gdy tragedia dotyka syryjską rodzinę w Aleppo, rozpoczyna się reakcja łańcuchowa wydarzeń z udziałem pięciu rodzin w czterech krajach. Dzieło Brandta Andersena to z całą pewnością jeden z ważniejszych, obok „Zielonej granicy” Agnieszki Holland filmowych głosów w dyskusji o kryzysie migracyjnym. Opowiada o uchodźcach, żołnierzach, najemnikach, handlarzach ludźmi, będących trybikami w politycznej grze. Pokaz „The Strangers' Case” 27 października, w niedzielę, podczas 15. Festiwalu Kamera Akcja będzie polską premierą filmu.
Michał Oleszczyk i SpoilerMaster Live o filmie „BlackBerry” na 15. FKA!
Co się stanie jeśli skrzyżujemy ze sobą kultowy serial „The Office” z głośnym „The Social Network” Davida Finchera? Na to pytanie z pewnością znajdzie odpowiedź Michał Oleszczyk, który podczas 15. edycji Festiwalu Kamera Akcja po raz kolejny poprowadzi z widzami festiwalu dyskusję SpoilerMaster Live, tym razem po premierowej projekcji „BlackBerry” w sobotę, 26 października.
Film Matta Johnsona to historia błyskawicznego powstania i katastrofalnego upadku pierwszego na świecie smartfona. Wypełniona doskonałymi dialogami i oryginalnym humorem historia start-upu, który zrewolucjonizował rynek telefonii komórkowej, to doskonały przykład kina niezależnego, który urzeka narracyjną lekkością, a jednocześnie jest nostalgiczną wyprawą do czasów, w których w biznesie wszystko było możliwe. „BlackBerry” miało swoją światową premierę podczas Berlinale w 2023 roku w ramach Konkursu Głównego. Od tego czasu film Matta Johnsona zdobył ponad 25 nagród na całym świecie, a w obecnym roku został nagrodzony statuetką VFCC Award dla najlepszego filmu kanadyjskiego.
Gdy tragedia dotyka syryjską rodzinę w Aleppo, rozpoczyna się reakcja łańcuchowa wydarzeń z udziałem pięciu rodzin w czterech krajach. Dzieło Brandta Andersena to z całą pewnością jeden z ważniejszych, obok „Zielonej granicy” Agnieszki Holland filmowych głosów w dyskusji o kryzysie migracyjnym. Opowiada o uchodźcach, żołnierzach, najemnikach, handlarzach ludźmi, będących trybikami w politycznej grze. Pokaz „The Strangers' Case” 27 października, w niedzielę, podczas 15. Festiwalu Kamera Akcja będzie polską premierą filmu.
Michał Oleszczyk i SpoilerMaster Live o filmie „BlackBerry” na 15. FKA!
Co się stanie jeśli skrzyżujemy ze sobą kultowy serial „The Office” z głośnym „The Social Network” Davida Finchera? Na to pytanie z pewnością znajdzie odpowiedź Michał Oleszczyk, który podczas 15. edycji Festiwalu Kamera Akcja po raz kolejny poprowadzi z widzami festiwalu dyskusję SpoilerMaster Live, tym razem po premierowej projekcji „BlackBerry” w sobotę, 26 października.
Film Matta Johnsona to historia błyskawicznego powstania i katastrofalnego upadku pierwszego na świecie smartfona. Wypełniona doskonałymi dialogami i oryginalnym humorem historia start-upu, który zrewolucjonizował rynek telefonii komórkowej, to doskonały przykład kina niezależnego, który urzeka narracyjną lekkością, a jednocześnie jest nostalgiczną wyprawą do czasów, w których w biznesie wszystko było możliwe. „BlackBerry” miało swoją światową premierę podczas Berlinale w 2023 roku w ramach Konkursu Głównego. Od tego czasu film Matta Johnsona zdobył ponad 25 nagród na całym świecie, a w obecnym roku został nagrodzony statuetką VFCC Award dla najlepszego filmu kanadyjskiego.