Promocja filmu, jakiej jeszcze nie było…
Arkadiusz Chorób | 2011-03-29Źródło: Informacja prasowa

Paisa Films producent wiodący najnowszego filmu Macieja Ślesickiego „Trzy minuty. 21:37” ma przyjemność przybliżenia Państwu bezprecedensowych w rodzimej kinematografii działań promocyjnych wokół filmu realizowanych przez firmę producencką.


W połowie 2010 roku, kiedy znana była data premiery „Trzech minut. 21:37”, Paisa Films postanowiła stworzyć duży projekt ambient marketingowy (niestandardowy). Zleciła zewnętrznej firmie, Studio Esencja, przygotowanie portalu społecznościowego i umieszczenie go na domenie: www.wkurzamnie.to.

Równolegle, studio filmowe Paisa Films przygotowywało aktora Pawła Kaczmarka do roli pomysłodawcy i założyciela portalu. Kaczmarek, absolwent Warszawskiej Szkoły Filmowej, zagrał w filmie „Trzy minuty. 21:37” drugoplanową rolę złodzieja samochodów.


Portal, wyposażony w najnowocześniejsze narzędzia internetowe, został uruchomiony 3 stycznia 2011 roku i od razu trafił do licznej grupy internautów, którzy wypełnili go treścią, przyciągnął też zainteresowanie przedstawicieli mediów. Chcąc wciągnąć do społeczności portalu maksymalną liczbę użytkowników w Paisa Films podjęto decyzję o produkcji filmu będącego reklamą wirusową portalu wkurzamnie.to.


Film „Uber Dziadek…” miał premierę 7 marca 2011 roku i od razu stał się tzw. fenomenem internetu. W ciągu 2 tygodni został obejrzany przez 700,000 użytkowników YouTube. 8 marca film był trzecim najpopularniejszym filmem na świecie w kategorii „Śmieszne” i stał się najpopularniejszym filmem na polskim YouTube w tygodniu.


Efektem udanej kampanii viralowej wokół filmu „Uber Dziadek…” był gwałtowny wzrost popularności portalu wkurzamnie.to. Dzisiaj (29 marca 2011 roku) liczba unikalnych użytkowników przekroczyła 30,000.


W momencie wzrostu popularności portalu, studio Paisa Films zaczęło umieszczać na nim wcześniej przygotowane filmy, w których aktor Modest Ruciński odtwarzał postać Chłopca z filmu „Trzy minuty. 21:37”. W kolejnych filmach jego postać dzieliła się ze społecznością portalu wkurzamnie.to problemami, które bezpośrednio odnosiły się do fabuły filmu.


W dniu 29 marca w poście umieszczonym na wkurzamnie.to, Maciej Ślesicki zwrócił się bezpośrednio do użytkowników portalu, wyjaśnił zasady gry w jaką zostali wciągnięci i niejako w ramach zadośćuczynienia ogłosił, że oddaje gotowy i świetnie działający portal w ręce internautów.


Studio Paisa Films zleciło również wykonanie gry promującej film na portalu społecznościowym Facebook. Aplikacja łączy cechy gry decyzyjnej, komiksu i filmu, co jest absolutną nowością w polskim internecie. Zostało w niej wykorzystanych wiele fragmentów „Trzech minut. 21:37”, które nie znalazły się w ostatecznej wersji filmu. Grę przygotowało Studio Esencja a plansze komiksowe zostały wykonane przez Janusza Ordona, grafika pracującego także przy innej produkcji studia Paisa Films, pełnometrażowej animacji "Jeż Jerzy". Gra również odniosła sukces, w chwili obecnej gra w nią 5,000 osób.


W połowie marca 2011 roku Paisa Films, własnymi kanałami dotarcia i poprzez patronów medialnych, ogłosiła bezprecedensowy konkurs. Udostępniła w internecie ponad 20 minut surowego materiału filmowego zawierającego sekwencję ujęć z pierwszej sceny filmu „Trzy minuty. 21:37”. Zadaniem konkursowym jest zmontowanie sceny w autorski sposób, a nagrodą – stypendium na Wydziale Reżyserii Warszawskiej Szkoły Filmowej. Konkurs spotkał się z entuzjastycznym odbiorem i w tej chwili jury z Maciejem Ślesickim na czele ogląda filmy masowo nadesłane przez internautów.

Zakres i oryginalność działań promocyjnych producenta wiodącego filmu „Trzy minuty. 21:37” nie mają precedensu w polskim kinie. Paisa Films odważnie korzystała z potencjału internetu do promocji oryginalnego filmu z ważnym przesłaniem – sięgając po metody przynajmniej niekonwencjonalne. 


Mamy nadzieję, że naszymi działaniami zachęcimy innych producentów filmowych
do niestandardowych form promocji ich utworów.