W sobotę 31 lipca minął termin składania zgłoszeń do realizowanego na portalu YouTube projektu „Life in a Day”. Ostateczna liczba zgłoszeń przekroczyła 80 000 i reprezentowała 197 krajów, w tym 45 różnych języków.
Na temat osiągniętych rezultatów wypowiedział się producent wykonawczy, Ridley Scott – „Jestem zszokowany sukcesem, jaki osiągnął projekt do dzisiejszej daty. Całkowita liczba uploadów do kanału jest zadziwiająca i przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania. Jak każdy, jestem zafascynowany, rodzajem zamieszczanych przez ludzi filmików oraz rodzajem obrazu, który powstanie w wyniku tego nowatorskiego przedsięwzięcia”.
W momencie, w którym projekt wszedł w następną fazę, jego reżyser, Kevin Macdonald, zebrał ekipę dwudziestu edytorów, którzy będą się logować na profil i oceniać zamieszczone przez użytkowników klipy. „Wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani, zarówno jakością, jak i ilością zgłoszonych filmów. Teraz stoimy przed trudnym zadaniem selekcji oraz kształtowania wspaniałego wachlarza różnorodnych historii, które zostały zebrane z całego globu. Na szczęście mam do dyspozycji zespół niesamowitych edytorów, którzy mówią wszelkiego rodzaju językami i obecnie pomagają mi skatalogować, jak również wybrać najciekawsze klipy. Mamy nadzieję uzyskać w niedługim czasie ponad 100 godzin z całego uzbieranego materiału wartych obróbki do pełnometrażowego obrazu. To prawdziwa góra, ale pragniemy wspiąć się na nią”.
Finałowa wersja filmu ma zostanie ukończona w styczniu 2011 roku i zaprezentowana na Festiwalu Filmowym Sundance. Równocześnie zostanie udostępniona na łamach portalu YouTube.
Materiały pochodzące z biedniejszych rejonów Afryki zostały zamieszczone na portalu dzięki wsparciu licznych grup i organizacji. Scott Free Productions wspólnie z Against All Odds rozprowadziło na tych terenach 500 kamer, aby zapewnić, że film będzie tak szeroki i reprezentatywny, jak to tylko możliwe. Instytut Sundance, zamieścił natomiast materiały ze zorganizowanego w Kenii, pierwszego w historii, Teatru Afryki Wschodniej.
„Life in a Day” to niesamowity globalny eksperyment, który zaangażował społeczność całego świata do uchwycenia momentu swojego życia w sobotę 24 lipca, a następnie umieszczenia materiału na kanale LifeInADay, na portalu YouTube. Indywidualni twórcy, których klipy pojawią się w ostatecznej wersji obrazu zostaną wymienieni w napisach, jako współ reżyserzy i 20 z nich zostanie zaproszonych na jego światową premierę na Festiwalu Sundance.
„Life in a Day” to jedna z kilku prób podejmowanych przez YouTube mających na celu przekraczanie granic w muzyce, sztuce, a teraz również i w filmie. YouTube Symphony Orchestra i ogłoszona wcześniej współpraca YouTube Play z mieszczącym się w Nowym Jorku Muzeum Guggenheima są przykładami na przenikanie się internetowych klipów z tradycyjną sztuką. „Life in a Day” podejmuje to wyzwanie w realiach kina. Kanał projektu osiągnął liczbę 18,7 miliona odwiedzin, mając gości z 220 krajów od momentu otwarcia 7 lipca.
Eksperyment „Life in a Day” jest również wspierany przez koncern LG Electronics, jako kluczowa część jego długotrwałej kampanii ‘Life’s Good’.
Nowatorski projekt "Life in a Day" wszedł w kolejną fazę
Bogdan Koziara | 2010-08-06Źródło: MovieWeb