Kilka słów na temat dokumentu "Life in a Day"
Bogdan Koziara | 2011-06-02Źródło: Movieweb
Cinedigm Digital Cinema Corp., światowy lider cyfrowej kinematografii, i National Geographic Entertainment wspólnie wprowadzą dokument „Life in a Day” do kin. Obraz wyreżyserował zdobywca Oscara, Kevin Macdonald, a jego producentem wykonawczym był inny nagrodzony Oscarem twórca – Ridley Scott.
„Life in a Day” to niesamowity globalny eksperyment, który zaangażował społeczność całego świata do uchwycenia momentu swojego życia w sobotę 24 lipca 2010 roku, a następnie umieszczenia materiału na kanale LifeInADay, na portalu YouTube. Indywidualni twórcy, których klipy pojawiły się w ostatecznej wersji obrazu zostali wymienieni w napisach, jako współ reżyserzy, a 20 z nich zostało zaproszonych na jego światową premierę na Festiwalu Sundance.
„Life in a Day” to jedna z kilku prób podejmowanych przez YouTube mających na celu przekraczanie granic w muzyce, sztuce, a teraz również i w filmie. YouTube Symphony Orchestra i ogłoszona wcześniej współpraca YouTube Play z mieszczącym się w Nowym Jorku Muzeum Guggenheima są przykładami na przenikanie się internetowych klipów z tradycyjną sztuką. „Life in a Day” podejmuje to wyzwanie w realiach kina. Kanał projektu osiągnął liczbę 18,7 miliona odwiedzin, mając gości z 220 krajów od momentu otwarcia 7 lipca 2010 roku do sierpnia tegoż roku.
Ostatecznie światowe społeczeństwo przedłożyło ponad 80 tys. klipów, które zawierały ponad 4,5 tys. godzin materiału – głęboko osobistych, mocnych filmów pochodzących z całego globu, od Australii po Zambię, z samych serc tętniących życiem wielkich miast, po najbardziej odległe ziemskie zakątki.
„Life in a Day to wspaniała okazja, aby usłyszeć głosy niezwykłych ludzi opisujących świat, takim jakim go widzą – opowiadających o własnych lękach i miłościach” - mówił Macdonald - „Zawsze wiedziałem, że dowiemy się z tego czegoś fascynującego o tym kim jesteśmy jako gatunek i co cenimy, ale nigdy nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo emocjonalny wpływ może mieć końcowy efekt”.
„Life in a Day” pojawi się na kinowych ekranach 29 lipca.
„Life in a Day” to niesamowity globalny eksperyment, który zaangażował społeczność całego świata do uchwycenia momentu swojego życia w sobotę 24 lipca 2010 roku, a następnie umieszczenia materiału na kanale LifeInADay, na portalu YouTube. Indywidualni twórcy, których klipy pojawiły się w ostatecznej wersji obrazu zostali wymienieni w napisach, jako współ reżyserzy, a 20 z nich zostało zaproszonych na jego światową premierę na Festiwalu Sundance.
„Life in a Day” to jedna z kilku prób podejmowanych przez YouTube mających na celu przekraczanie granic w muzyce, sztuce, a teraz również i w filmie. YouTube Symphony Orchestra i ogłoszona wcześniej współpraca YouTube Play z mieszczącym się w Nowym Jorku Muzeum Guggenheima są przykładami na przenikanie się internetowych klipów z tradycyjną sztuką. „Life in a Day” podejmuje to wyzwanie w realiach kina. Kanał projektu osiągnął liczbę 18,7 miliona odwiedzin, mając gości z 220 krajów od momentu otwarcia 7 lipca 2010 roku do sierpnia tegoż roku.
Ostatecznie światowe społeczeństwo przedłożyło ponad 80 tys. klipów, które zawierały ponad 4,5 tys. godzin materiału – głęboko osobistych, mocnych filmów pochodzących z całego globu, od Australii po Zambię, z samych serc tętniących życiem wielkich miast, po najbardziej odległe ziemskie zakątki.
„Life in a Day to wspaniała okazja, aby usłyszeć głosy niezwykłych ludzi opisujących świat, takim jakim go widzą – opowiadających o własnych lękach i miłościach” - mówił Macdonald - „Zawsze wiedziałem, że dowiemy się z tego czegoś fascynującego o tym kim jesteśmy jako gatunek i co cenimy, ale nigdy nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo emocjonalny wpływ może mieć końcowy efekt”.
„Life in a Day” pojawi się na kinowych ekranach 29 lipca.