Telewizjom rośnie nowa konkurencja w internecie
Arkadiusz Chorób | 2009-02-02Źródło: WirtualneMedia.pl

W maju w Stanach Zjednoczonych ruszy nowy, konkurencyjny dla HBO kanał filmowy. Nie byłoby w tym nic sensacyjnego, gdyby nie to, że będzie to kanał dostępny poprzez internet.


Za projektem stoi Studio 3 Network konsorcjum trzech wytwórni filmowych: MGM, Paramount Pictures i Lions Gate. Ich wspólny kanał filmowy Epix ma ruszyć w październiku jako stacja satelitarna. Zanim jednak wystartuje w kablówkach i na platformach satelitarnych, od maja będzie go można oglądać w internecie - podała Rzeczpospolita.

 

Po wykupieniu subskrypcji widzowie mają mieć dostęp do filmowego kanału nadającego w trybie VOD filmy w kilka miesięcy od ich kinowej premiery. Konsorcjum filmowych gigantów udostępni w internecie ponad 15 tys. tytułów. W maju Epix pokaże np. obsypany nominacjami do Oscara "Ciekawy przypadek Benjamina Buttona'a". Na jego potrzeby będą też produkowane programy rozrywkowe i transmisje koncertów. Tak sformatowana stacja stanie się konkurencją np. dla HBO. - Tworzymy zupełnie nową kategorię rozrywkowej usługi dla widzów, jakiej jeszcze dziś na rynku nie ma. To usługa dla nowej generacji Amerykanów. Epix to pierwszy kanał, który umożliwi pokazywanie ekskluzywnych materiałów telewizyjnych, które każdy będzie mógł obejrzeć wszędzie i o każdej porze - zachwalał cytowany przez AFP Mark Greenberg, szef Studio 3 Network, na branżowej konferencji o przemyśle telewizyjnym, jaka w tym tygodniu odbyła się w Las Vegas.