Nabór na Doc Development do 3 czerwca 2019!
Ewa Balana | 2019-05-14Źródło: Informacja prasowa
Organizator DOC LAB POLAND - Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego ogłasza nabór na nowy program dla reżyserów-dokumentalistów DOC DEVELOPMENT, polegający na intensywnym rozwoju projektów filmowych na wczesnym etapie.
Program kończy się pitchingiem dla producentów zainteresowanych współpracą przy projektach uczestników oraz indywidualnymi spotkaniami z nimi. Uczestnicy otrzymują stypendia na pokrycie podstawowych kosztów dokumentacji. Efektem programu ma być też przygotowanie projektów do składania wniosków do PISF na development.
Program skierowany jest do reżyserów, zwłaszcza na początku drogi zawodowej, pracujących nad projektem dokumentalnym i chcących:
- skonsultować swoje pomysły z tutorami – czołowymi polskimi filmowcami,
- zrobić research i zdjęcia dokumentacyjne,
- dyskutować w przyjaznej grupie twórców i ekspertów,
- przygotować wstępny trailer/teaser,
- przygotować profesjonalne materiały prezentacyjne (opisy, materiały wizualne, wstępny budżet),
- napisać lub skonsultować scenariusz,
- skonsultować kwestie prawne,
- i otrzymać zwrot podstawowych kosztów dokumentacji i montażu.
- skonsultować swoje pomysły z tutorami – czołowymi polskimi filmowcami,
- zrobić research i zdjęcia dokumentacyjne,
- dyskutować w przyjaznej grupie twórców i ekspertów,
- przygotować wstępny trailer/teaser,
- przygotować profesjonalne materiały prezentacyjne (opisy, materiały wizualne, wstępny budżet),
- napisać lub skonsultować scenariusz,
- skonsultować kwestie prawne,
- i otrzymać zwrot podstawowych kosztów dokumentacji i montażu.
Kandydaci mają czas do 3 czerwca 2019 r. do godz. 23.59, by zgłosić się na DOC DEVELOPMENT. Regulamin i formularz zgłoszeniowy na: www.docdevelopment.pl
Program odbywa się w okresie: czerwiec – grudzień 2019 (pierwsza sesja w ostatnim tygodniu czerwca, końcowa sesja i pitchingi na początku grudnia). Koszt aplikowania wynosi 50 zł za zgłoszenie, opłata za udział w całym programie to 700 zł. Uczestnicy otrzymują stypendium w wysokości 1500 zł na pokrycie kosztów dokumentacji itp.
Każda trzydniowa sesja składa się z dwóch dni omawiania projektów uczestników i trzeciego dnia poświęconego na warsztaty dotyczące: pracy z archiwaliami (casestudy oraz kwestie praktyczne dotyczące np. materiałów z TVP lub Filmoteki Narodowej), współpracy z producentami (budżetowanie, finansowanie, składanie wniosków, kwestie prawne), przygotowywania materiałów do wniosków np. na development, tworzenia trailerów/teaserów, przygotowywania materiałów opisowych, prezentacyjnych i promocyjnych na wczesnym etapie produkcji.
Konsultantami programu są czołowi polscy dokumentaliści: Lidia Duda, Bartek Konopka oraz Jacek Bławut. Dyrektorem programu jest Adam Ślesicki. Warsztaty poprowadzą także producentki Katarzyna Ślesicka i Anna Wydra oraz prawnicy, specjaliści od promocji, przygotowania trailerów, researchu, archiwaliów etc.
Konsultantami programu są czołowi polscy dokumentaliści: Lidia Duda, Bartek Konopka oraz Jacek Bławut. Dyrektorem programu jest Adam Ślesicki. Warsztaty poprowadzą także producentki Katarzyna Ślesicka i Anna Wydra oraz prawnicy, specjaliści od promocji, przygotowania trailerów, researchu, archiwaliów etc.
Kandydat/ka może zgłosić maksymalnie dwa projekty. Formalne wykształcenie filmowe nie jest wymagane, jeśli kandydat/ka ma doświadczenie w realizacji filmów. Program dedykowany jest zwłaszcza dokumentalistom na początku drogi zawodowej, ale bardziej doświadczeni filmowcy również są mile widziani. Nie ma limitu długości planowanych filmów, można zgłaszać zarówno krótkie, jak i pełne metraże. Program nie jest szkoleniem – opiera się na twórczej dyskusji wszystkich uczestników i tutorów. Spotkania odbywają się w siedzibie Fundacji, w Warszawie (ul. Szpitalna 5/6.).
- "Twórcy często zmagają się z problemem „czystej kartki”. Nie mają z kim skonsultować swoich projektów – mówi Adam Ślesicki, dyrektor DOC DEVELOPMENT. – Chciałbym stworzyć miejsce, gdzie w przyjaznej atmosferze będą mogli skonfrontować swoje pomysły, poddać się konstruktywnej krytyce, wiedząc, że wysłuchają ich życzliwi eksperci, a jednocześnie będą intensywnie pracować nad projektami. Taki model stworzyliśmy 5 lat temu w DOC LAB POLAND i widzę, że przynosi on bardzo dobre efekty. Obecnie chcemy się skupić także na tym wcześniejszym etapie, kiedy projekt dopiero powstaje, kiedy jeszcze można go poprowadzić w różnych kierunkach i dokonywać wyborów, które później zdecydują o filmie. DOC DEVELOPMENT zakłada pracę z reżyserami, ale chcielibyśmy ich przygotować także do rozmów z producentami, wyposażyć w niezbędne narzędzia do tej współpracy i pokazać elementy, które wpływają później np. na udane finansowanie projektu."
Dzięki pięciu intensywnym sesjom i pracy między zjazdami, uczestnicy DOC DEVELOPMENT:
- rozwiną swoje projekty, przedyskutują możliwości dramaturgiczne, omówią pomysły realizacyjne,
- przeprowadzą dokumentację i zrealizują wstępne zdjęcia,
- przygotują i dopracują wstępny teaser lub trailer,
- przygotują opisy filmów (synopsis, eksplikacja itp.),
- przygotują materiały prezentacyjne (one-pager, fotosy),
- przygotują wstępne materiały do wniosku do PISF na development,
- zaprezentują projekty producentom zainteresowanym współpracą i nawiążą z nimi rozmowy.
Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego od 2015 roku prowadzi ten największy w Polsce program konsultacyjno-prezentacyjny. Efektem dotychczasowych czterech zakończonych edycji jest ok. 90 rozwijanych lub pitchowanych projektów, z których powstało już ok. 35 filmów zdobywających laury na całym świecie. Co roku w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbywa się ponad 300 indywidualnych spotkań koprodukcyjnych i dystrybucyjnych. Fundacja jest także organizatorem jedynego w Polsce międzynarodowego Marketu Koprodukcyjnego dla dokumentalistów (co roku ponad 400 spotkań), a także programu Doc Hot Selection, w ramach którego prezentowane są najlepsze i najczęściej nagradzane polskie filmy dokumentalne ostatnich lat.
- "Twórcy często zmagają się z problemem „czystej kartki”. Nie mają z kim skonsultować swoich projektów – mówi Adam Ślesicki, dyrektor DOC DEVELOPMENT. – Chciałbym stworzyć miejsce, gdzie w przyjaznej atmosferze będą mogli skonfrontować swoje pomysły, poddać się konstruktywnej krytyce, wiedząc, że wysłuchają ich życzliwi eksperci, a jednocześnie będą intensywnie pracować nad projektami. Taki model stworzyliśmy 5 lat temu w DOC LAB POLAND i widzę, że przynosi on bardzo dobre efekty. Obecnie chcemy się skupić także na tym wcześniejszym etapie, kiedy projekt dopiero powstaje, kiedy jeszcze można go poprowadzić w różnych kierunkach i dokonywać wyborów, które później zdecydują o filmie. DOC DEVELOPMENT zakłada pracę z reżyserami, ale chcielibyśmy ich przygotować także do rozmów z producentami, wyposażyć w niezbędne narzędzia do tej współpracy i pokazać elementy, które wpływają później np. na udane finansowanie projektu."
Dzięki pięciu intensywnym sesjom i pracy między zjazdami, uczestnicy DOC DEVELOPMENT:
- rozwiną swoje projekty, przedyskutują możliwości dramaturgiczne, omówią pomysły realizacyjne,
- przeprowadzą dokumentację i zrealizują wstępne zdjęcia,
- przygotują i dopracują wstępny teaser lub trailer,
- przygotują opisy filmów (synopsis, eksplikacja itp.),
- przygotują materiały prezentacyjne (one-pager, fotosy),
- przygotują wstępne materiały do wniosku do PISF na development,
- zaprezentują projekty producentom zainteresowanym współpracą i nawiążą z nimi rozmowy.
Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego od 2015 roku prowadzi ten największy w Polsce program konsultacyjno-prezentacyjny. Efektem dotychczasowych czterech zakończonych edycji jest ok. 90 rozwijanych lub pitchowanych projektów, z których powstało już ok. 35 filmów zdobywających laury na całym świecie. Co roku w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbywa się ponad 300 indywidualnych spotkań koprodukcyjnych i dystrybucyjnych. Fundacja jest także organizatorem jedynego w Polsce międzynarodowego Marketu Koprodukcyjnego dla dokumentalistów (co roku ponad 400 spotkań), a także programu Doc Hot Selection, w ramach którego prezentowane są najlepsze i najczęściej nagradzane polskie filmy dokumentalne ostatnich lat.
DOC DEVELOPMENT jest wsparty przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Partnerami są: Mazowiecki Instytut Kultury, MazoviaWarsaw Film Commission, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych i kancelaria MKZ Partnerzy.