Miniatura domyślna plakatu filmu Występ

Występ

Der Auftritt

1996 | Niemcy | Dokumentalny, Krótkometrażowy | 40 min

opis

W branży reklamowej każde wyrażenie językowe dyskutowane jest bardziej drobiazgowo niż na seminariach z poetyki, zaś motyw wizualny dogłębniej interpretowany niż w rozprawie ikonograficznej. Inscenizując prezentację omawia się nie tylko metody reklamowania, lecz także sposoby ich prezentacji metod reklamowania. Jeśli sama tylko ufna koncentracja na najdrobniejszym detalu wywołuje metafizyczny zawrót głowy, to podwójne dno tym bardziej staje się chwiejne.

„Występ” to portret agencji reklamowej podczas reklamowania przez nią jej własnego produktu - koncepcji kampanii na rzecz nowego koncernu optycznego. Klient - menadżer koncernu, długi czas pozostaje w roli widza. Od jego decyzji zależy zlecenie warte miliony. Inscenizacja agencji reklamowej, przygotowywana całymi dniami i przemyślana w każdym szczególe, napuszona autoprezentacja, mają sprawiać wrażenie improwizacji. Farocki dokładnie ją obserwuje, bez objaśnień, bez komentarza, bez ewidentnej krytyki.

fotogaleria

Reżyseria
Premiera
16-05-2012 (Festiwal Filmowy Planete+ Doc Film)
-
Ocena filmu
głosów: 0
Twoja ocena
chcę zobaczyć
0 osób chce go zobaczyć
dodaj do ulubionych
0 osób lubi ten film
obserwuj
0 osób obserwuje ten tytuł
dodaj do filmoteki
0 osób ma ten film u siebie

dodaj komentarz

Możesz pisać komentarze ze swojego konta - zalogować się?

redakcja strony

Mariusz Kłos
vaultdweller