opis
Autor konstruuje obyczajowy portret współczesnej Republiki Federalnej Niemiec ze scen pokazujących ćwiczenia z życia, testy zachowań i odporności. Gdzie nie spojrzeć, ludzie grają samych siebie, wchodzą w role. Spektakl w teatrze życia na kursach, testach przydatności rzeczy i ludzi. Czy to w szkole rodzenia, czy w trakcie próbnych rozmów handlowych, na poligonie wojskowym, przy odgrywaniu scenek - wszędzie wyczuwa się nieustające wysiłki, aby być przygotowanym na sytuację kryzysową, której na imię rzeczywistość. Ludzkie ciała działają jak maszyny lub przyłączają się do maszyn, podczas gdy kukły i stelaże zamiast ludzi wykonują ćwiczenia. Kluczyki samochodowe, pralki, położne, kursanci nauki jazdy, agenci ubezpieczeniowi - wszyscy oni dostosowują się do nowoczesnego, absurdalnego świata społeczeństwa ryzyka: nieustannych ćwiczeń na wypadek sytuacji kryzysowych, wyjątkowych przypadków i wypadków we wszystkich sektorach życia gospodarczego i społecznego. Podobnie jak testowanie materiałów i towarów ujawnia istotę sposobu użytkowania rzeczy, kwintesencję ludzkiego działania w powszednim życiu, tak różnorodne próbowanie, naśladowanie, odgrywanie ról uwidacznia prawidłowość, która wyłania się z koncepcji świata, w którym ścierają się najróżniejsze siły. Cząstki rzeczywistości, z których składa się ten film, tworzą symulację życia. Owe elementy składowe połączone zostały jako fabuła. Ten portret epoki został skonstruowany na podstawie skojarzeń, przeciwieństw, haseł, sekwencji ruchów i gestów, a także na podstawie współczesnego języka w scenach fabularnych. Z rozmaitych sytuacji i rozmów zmontowano sekwencję następujących po sobie dialogów.